пʼятницю, 7 листопада 2014 р.

Інформація про підсумки консультаційного чату з питань організації та проведення моніторингових досліджень якості освіти



06.11.2014 відбувся консультаційний чат для методистів Р(М)МК(ІЦ), які супроводжують моніторингові дослідження в районах (містах) області, що проведений Центром моніторингу якості освіти.
Подаємо відповіді на запитання, які найчастіше ставилися під час чату.
1.     Де взяти вибірку учасників дослідження?
Нагадуємо Вам, що механізм формування вибірки учасників досліджень розкрито в інструктивно-методичних рекомендаціях щодо проведення моніторингу (лист КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» від 02.09.2014 № 1000). Відповідно до цих рекомендацій Р(М)МК(ІЦ) визначають навчальні заклади, у яких проводяться дослідження, методом випадкової вибірки за напрямами:
-   моніторинг якості дошкільної освіти – 2 ДНЗ (1 ДНЗ – сільської місцевості та 1 ДНЗ – міста, смт);
-   моніторинг якості початкової освіти – 2 ЗНЗ (1 ЗНЗ – сільської місцевості та 1 ЗНЗ – міста, смт);
-   моніторинг якості поглибленого і профільного навчання – 2 ЗНЗ (1 ЗОШ та 1 ЗНЗ для обдарованої молоді).
У містах обласного значення та районах міста Харкова обираються по 2 навчальні заклади.
За відсутності в районі (місті) ЗНЗ для обдарованої молоді вибірка учасників моніторингу якості поглибленого та профільного навчання становить 2 ЗОШ.
Із кожного ЗНЗ обирається клас однієї паралелі. Із кожного ДНЗ – одна старша група.

2.     Скільки батьків вихованців ДНЗ слід залучати до анкетування?
Мінімальна кількість батьків вихованців має бути не меншою за кількість вихованців ДНЗ, які беруть участь у дослідженні.

3.     Як проконтролювати кількість батьків, які пройшли анкетування?
Інформація про кількість респондентів, які пройшли анкетування, буде розміщатися на блозі Центру моніторингу якості освіти.

4.   У які дні батьки вихованців ДНЗ можуть пройти анкетування в режимі on-line?
Батьки вихованців ДНЗ можуть проходити анкетування в будь-який день у терміни, визначені графіком проведення дослідження (наказ Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації від 09.07.2014 № 331).

5.  За яким інструментарієм проводити дослідження щодо визначення готовності учнів до школи в 1-му класі?
Методика визначення готовності дітей до школи та необхідний інструментарій розглядався на секційному засіданні психологів на початку навчального року. Усі інформаційні та методичні матеріали були роздані під час цього засідання.

6.   Скільки уроків учителів початкової школи треба оцінити за кваліметричною моделлю?
У межах моніторингу якості освіти передбачається самооцінка та оцінка (адміністрацією ЗНЗ) якості уроку вчителів 3, 4 класів. До участі в дослідженні залучається один 3 клас і один 4 клас. Тому саме в цих класах необхідно провести оцінювання будь-якого уроку (по одному в кожному класі) за вибором адміністрації ЗНЗ.

7.    Чому в моніторинговому дослідженні якості початкової освіти беруть учні 5-х класів?
У межах моніторингу якості початкової освіти передбачене визначення рівня сформованості спеціальнопредметних компетентностей за результатами навчання в початковій школі. Оскільки тестування проводиться в листопаді, то доцільно залучити учнів, які закінчили навчання в початковій школі. Завдання тестів передбачає саме програмовий матеріал початкової школи.
8.  Із яких навчальних предметів проходитиме on-line тестування для учнів 5-х класів?
Тестування проводитиметься з читання та математики.
9.     Що собою становлять тестові завдання для учнів 5-х класів?
Учням 5-х класів будуть запропоновані завдання на визначення читацької та математичної грамотності за прикладом завдань Міжнародного моніторингового дослідження PISA.
Більшість тестових завдань із читання спрямовані на розуміння учнями тексту прочитаного.
Зміст завдань із математики перевіряє засвоєння учнями математичних понять та уміння виконувати елементарні математичні дії та розв’язувати прості задачі.

10.      Як бути, якщо учень відсутній у дні on-line тестування?
Якщо учень відсутній під час проведення  on-line тестування в школі, то брати участь у ньому він не буде.

11.     В інструктивно-методичних матеріалах щодо проведення моніторингу якості початкової освіти подаються посилання на 6 варіантів завдань для тестування учнів 5-х класів. Як обирати варіанти для учнів?
Нагадуємо Вам, що on-line тестування учнів 5-х класів (обирається один клас із паралелі кожного ЗНЗ, задіяного в дослідженні) буде здійснюватися 11, 12, 13 листопада. Посилання, що зазначені у листі Академії про проведення досліджень від 25.09.2014 № 1103, стануть активними у день проведення тестування.
Для проходження тестування в режимі on-line необхідно дотримуватися таких правил:
1. Розподіляємо дітей по групах з урахуванням кількості комп’ютерів, підключених до Інтернету. Наприклад, комп’ютерний клас має 10 комп’ютерів. У класі навчається 25 учнів. 25 : 10 = 2,5. Тобто, маємо три групи.
2. Перша група проходить тестування 11 листопада, друга – 12 листопада, 3 – 13 листопада.
3. 11 листопада – активними будуть 1 і 2 варіант, 12 листопада – 3 і 4 варіанти, 13 листопада – 5 і 6 варіанти. Тобто, групі учнів в один день буде запропоновано виконати 2 варіанти. Учитель розподіляє ці варіанти між учнями.
4. Для виконання завдань учням знадобиться чернетка.
5. Необхідно звернути увагу учнів на необхідність уважно читати інструкції до виконання завдань.
6. Перш, ніж учням будуть запропоновані контрольні завдання, школярі матимуть можливість виконати тренувальні вправи. Під час виконання тренувальних вправ можлива допомога вчителя.
7. Відповідальний за проведення тестування в ЗНЗ може надавати відповіді на запитання учням лише по процедурі проведення тестування.

12. Якщо під час проходження тестування виникнуть технічні проблеми, то можна буде повернутися до продовження виконання тесового завдання?
У разі виникнення технічних проблем, можна буде пройти тестування повторно в той самий або інший день. Але обов’язково слід повідомити Центр моніторингу якості освіти про проблеми, що виникли під час тестування.
13.     Методом випадкової вибірки було обрано ЗНЗ, у якому лише один комп’ютер підключено до мережі Інтернет. Як проводити тестування в режимі on-line?
При формуванні вибірки необхідно було враховувати матеріально-технічні можливості в ЗНЗ. У випадку, коли ЗНЗ вже обрано для проведення досліджень, а немає можливості провести тестування в режимі on-line, слід визначити інший ЗНЗ, у якому таке тестування можна провести. Але при цьому необхідно в інформаційному листі за підсумками моніторингу вказати причини, через які було обрано цей загальноосвітній навчальний заклад.

14.  Якщо в період із 11 до 13 листопада в районі канікули, то як проходити учням тестування?
У цьому випадку слід звернутися до Центру моніторингу якості освіти та погодити інші дні проведення тестування.

15.    Чи треба фіксувати проведення тестування в класному журналі 5 класу?
У разі, якщо тестування проводиться на уроці, то в журналі робиться запис про проведення дослідження.

Немає коментарів:

Дописати коментар